.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فاز دوم هدفمندی وارد مرحله جدی شد

وزیر نیرو از جدی شدن آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و درج چهار سناریو برای قیمت حامل های انرژی بر روی تابلوی ستاد هدفمندی خبر داد.

به گزارش فارس، مجید نامجو در حاشیه دیدار مشترک خود با وزیر منابع آب عراق به خبرنگاران گفت: در حال حاضر بحث فاز دوم هدفمندی یارانه ها جدی شده است و گزینه ها و سناریوهای مختلفی در خصوص قیمت آب و برق در مرحله دوم مطرح است.

وی افزود:گزینه‌های مختلفی برای اجرای این قانون در فاز دوم مطرح شده و اکنون چهار سناریو برای قیمت حامل‌های انرژی بر روی تابلوی ستاد هدفمندی یارانه ها درج شده است .

به گفته وی، تصمیم گیری برای انتخاب قیمت ها بر عهده رییس جمهور و ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها است.

وزارت نیرو ظرفیت خود را برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها آماده کرد

وزیر نیرو تاکید کرد: وزارت نیرو ظرفیت خود را برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها آماده کرده و مشکلی برای اجرای این مرحله ندارد.

نامجو ادامه داد:همان گونه که در مرحله اول هدفمندی تلاش کردیم رابطه‌ شفاف و صادقانه‌ای با مردم داشته باشیم،امید است در فاز دوم هدفمندی نیز رضایت مردم را در اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها شاهد باشیم.

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پیمانکاران

وی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مطالبات به پیمانکاران گفت: از ابتدای سال جهاد اقتصادی برای این که وزارت نیرو بتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند، دست به یک سری اقدامات زد .

وی ادامه داد: در ابتدا بخشی از طرح های توسعه‌ای که می‌توانست در این سال محقق شود را متوقف کرد و سرعت برخی پروژه‌های خارج از اولویت را کاهش داد تا وزارت نیرو بتواند بدهی های خود را پرداخت کند.

وزیر نیرو افزود: هدفمندی‌ یارانه‌ها که باعث کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی شد باعث شد تا وزارت نیرو نگاه بعدی خود را پرداخت بدهی ها ببیند.

وزیر نیرو تصریح کرد: پرداخت بدهی‌های وزارت نیرو از دو منبع قابل اجرا بود که در ابتدا مقرر شد تا در اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها قیمت فروش برق از ۱۵۰ ریال به ۲۶۴ ریال افزایش یابد که این تصمیم نزدیک به دو هزار میلیارد تومان درآمد مازاد برای ما ایجاد ‌کرد و باعث شد پرداخت بدهی‌ها به مرحله واقعی تر نزدیک شود.

نامجو افزود:گام دوم برای پرداخت بدهی ها به پیمانکاران این بود که ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه سال ۱۳۹۰ پیش بینی شده بود، به خوبی استفاده شود تا براساس مصوبه دولت هفت هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود به بانک‌ها را با دارایی‌های خود تهاتر کند.

وی تاکید کرد:این موارد انجام شد بطوریکه در حال حاضر سازمان خصوصی سازی وارد عمل شده و درحال ارزشیابی دارایی‌های وزارت نیرو است.

به دنبال حل مشکل پیمانکاران بزرگ هستیم

وزیر نیرو برای تایید صحبت های خود به بودجه ۹۰ و اینکه وزارت نیرو در اجرای بندهای آن موفق عمل کرده است گفت: بند ۳۵ و ۳۶ بودجه ۹۰ ظرفیت‌های خوبی برای وزارت نیرو پیش بینی کرده بود که در قبال فروش اموال و دارایی‌ها و بدهی‌ ها تا حدودی تهاتر شود.

وی تصریح کرد: با استفاده از همین ظرفیت به دنبال حل مشکل پیمانکاران بزرگی مانند مپنا هستیم که بیش از دو هزار میلیارد تومان از وزارت نیرو طلب دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا کمبود نقدینگی می تواند باعث این شود که در سال های آتی با کمبود تولید برق مواجه شویم گفت:رویکرد وزارت نیرو این نیست که بخواهیم همانند گذشته نیروگاه احداث کنیم و به ظرفیت برق کشور اضافه کنیم بلکه می خواهیم با استفاده از روشهایی مانند کاهش تلفات برق شبکه ها و بالا بردن راندمان نیروگاهها میزان مصرف برق را کنترل کنیم.

نامجو تاکید کرد:در حال حاضر ۶۳ هزار و ۹۱۱ مگاوات وارد مدار شده پس جای هیچ گونه نگرانی از بابت کمبود تولید برق وجود ندارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.